26 Ekim 2012 Cuma

Para Vercen mi Abla?


Benim için bayram demek tıka basa tatlı yiyebileceğim(şekerpare olursa çok minnettar kalıyorum) ve sarmalara dadanacağım günler topluluğu demek.Önüme tencereyle sarma koysan "Daha yok mu bu kadar mı yaptınıız tüüü" diyecek kadar gözüm döner.Tatlı krizine girerim. Sonra da "Oha şiştim ya nasıl vercem bu kiloyu ben?" derim.Bir gün sonra o da geçer.
"Can boğazdan gelir" diye çok sevdiğim bir atasözü vardır.İşte herşey bu atasözünü öğrendiğim güne dayanıyor.Ben o yüzden böylesine şiştim.Homini gırtlak yersem bu olur -.-
Ben öyle bayram ziyaretlerini de pek seven bir insan değilim.Hiç hoşlanmam hatta.Ama söz konusu gidilecek yer benden büyük biriyse el pençe divan şeker kız candy bakışlarım eşliğinde gidiveriyorum.
Dedem ve babaannem vefat ettiği için gidilecek tek büyük anneannem oluyor.Onu da öyle severim ki anlatamam.Hatta onda kalmayı çok çok çok seviyorum.
Ama diğerlerine gelince sıra işte hala amca dıdının dıdısııııı filan falan öyle bir kasıyorum ki kendimi böyle zamanlar o yediğim güzelim tatlı ve o serçe parmak sarmalar bile benle konuşur duruma geliyor.Ve genellikle bizimkilerin eşliğinde gittiğimde söylenen -bizzat bana söylenen- şeyler şunlar:
-Uzamışsın sen. ( 1.70lik boyum var ayıptır söylemesi.)
-Zayıflamışsın sen.(Senin o yanaklarını sıkıveririm la ben oyy cınım yaaaa )
-Kilo almışsın sen. (Pis cadı.Sen beni hiç sevmezsin zaten.Sende buruşmuşsun ben sana birşey dedim mi ha dedim mi???!!!! )
-Büyümüş,kocaman olmuş. ( Saksı değilim ben ^^ :) )
-Okul nasıl gidiyor? (Bayramın klasikleşen ve insanların beni görünce akıllara gelen ilk sorusu )
-Sevgilin var mı ? (Bir diğer çetrefilli soru.Yok anacım yok.)
-Ehehe sen sevgili yapmışsındır.(Asla inandıramazsın.Bir tarafını da yırtsan inanmazlar.Onlardan sakladığını düşünürler)
-Saçlar uzamış. (Ehe yerim laa ^^ )
-Aman da kimler gelmiş. ( Ayyyyiii ben geldiiim diye asla cevap vermediğim soru.Söylendiği an  nereye düştük la biz der gibi bakarım)
-Baklavanı bitirsene,çok güzel. (2. tabak tatlıyı verirken....ben kendimden geçiyorum o sıralar..Öyle büyük bir baklava dilimi olamaaz lan!)
-Onun çocuğu nereyi kazanmış? ( Ta-taaaaaaaaa.Kıyaslama zamanı.Ama benim bölümüm diğerlerini döver ehehe )
Siyasi konular. (Bööööööö.)
Çay. ( İllallah dedirtir)
İyi akşamlar,tekrar iyi bayramlar.(Yaşasın lan eve gidiyoruuuuuz duygusu.)
Görüşürüz,hoşçakalın. ( Bir dahaki bayrama kadar asla görüşülmedi)
Hiç sekmez bunlar.Sürekli farklı kişiler tarafından söylenirler ve adamda dejavunun böylesiniii.......... dedirtirler.
Gelelim diğer konuyaa...Bize gelen misafirler.Hah işte.Saç baş yoldururlar adama.
Amcamın bilmem nesi gelecekmişmiş.Eeee napalım gelsinler dediğimde annemin bana bir bakışı var ki sanırsın evde biriyle basmış.Kadının gözleri ateş saçıyordu mübarek.
Sevgili annem beni cici kız olmam için uyardıktan ve bana elbise giy elbiseee diye talimatları verdikten sonra sıkıyorsa hazırlanma Polly.
Neyse efenim geldiler bunlar..Anne baba ve 3 veled. Ayyiii çikolata almışlar la deyip kendi kendime hemen mutfağa götürdüm tabi annemin bakışları tepemdeyken.
El öpme merasimi filan sonrası..Veledin bir tanesi gelip elimi öpmesin mi?? Böyle şok oldum kaldım."Yavrucum napıyorsun sen çocuğummm deli misin nesin yaşım başım kaç benim lan bebee! " deyip saçını başını yolamadığımdan  "Ahahaha ne sevimli ya" demekte ve veledin saçlarını karıştırmakta buldum çareyi. O da anlamış mı bilmem damarıma basıveriyor illa. " Para vercen mi ablaaaa?" Gözüm seğirmeye falan başladı. Sen kimsin de sana para vereyim sevimsiz yaratık seni! Pis bücür. Canavar! Gelmişsin 13 yaşına hala para istiyor edepsiz!  "Canım yaa"  Dişlerimin arasından çıkan tek söylediğim şey bu oldu. Annemin kaş gözüyle birlikte cüzdanımı alıp da para vermek mecburi görev olmuştu artık.
"Bozuk para versem amma dumura uğrar dur la veriyiiiiim" diye düşünürken  yine anneciğimin gözleriyle karşılaştım. Gitti 10 tl. En çok ona üzüldüm. Çocuk baktı baktı baktı. Sonra paraya baktı. "Bu kadar mı?" dedi.  Çektim kenara. "Bana bak veled sus.Görüp görebileceğin en büyük bayram harçlığı o senin.Bozuk para vermediğime şükret" dedim. Çocuk gülümsedi. Bende  hahahah zaaaafer der gibi bir ifade takındım yüzüme.Annem köşedeki koltukta gülmemek için kendini zor tutuyordu.
Sonra işte efenim bir koyu sohbettir aldı gitti. Servis yapma derdiydi şuydu buydu. Ve evet yine ben yaptım servisi. Ki nefret ederiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimmm! Zar zor ve kazasız belasız  servisleri yaptım ama çok becerikliyim.
Sonra başladı bbir çay muhabbeti.Ve yukarda yazdıklarımın aynısı çay muhabbeti esnasında yine tekrarrrrrr tekrarrrr tekrarrrrr söylendi durdu.
Bir köşede saksı gibi durduğumu farkettim sonra. Zar zor dayanmışım gerisine karışmam diye düşünüyordum. Siz gitmezseniz ben giderim la bakışı attım hepsine. Ama dile döktüklerim şeker bir gülümsemeyle "İzninizle benim ders çalışmam gerek.Bayramın hemen ardından vizeler var da...Kusura bakmayın noluur"  oldu.
Odaya kaçtığımda kendi kendime gülmeye başladım. Deli miyim neyim anlamadım gitti. Hoff çok zor şu misafir ağırlama falan.Özellikle bayramda çekilmez dert.
Ama sizi seve seve ağırlayabilirim.Buyrun gelin söz veriyorum bunların hiç birini yapmayacağım. :*
Öptüüüm :*

4 yorum:

  1. Aman da kimler gelmiş kimler olayına hastayım zaten her zaman bu duruma düşüyorum : http://e1210.hizliresim.com/12/u/f9nch.jpg

    Bi de servis olayına gıcığım sırf bu yüzden erkek olarak doğmak istemişliğim çook oldu.

    YanıtlaSil
  2. Hayır geldiğimi görüyorsun ben olduğumu biliyorsun orda olduğum bana seslenişlerden onaylanmış durumda ama o söyleyiş biçimi yok muyum aslında ben acaba dedirtiyor.

    Yalnız olmadığımı biliyorduuuum!!!

    YanıtlaSil
  3. Küçük olmanın dezavantajlarından biri sanırım büyüdüğünü kabul edememek.. bir bayram veledin biri tutup bir anda elimi öpmüştü bir kaç saniyelik bir şok etkisi yaratmıştı bende hemen attım üzerimden ki ikincisine öptürmedim :D bu bile birkaç hafta yetmişti bana.. senin ki bir de para istemiş.. yeni nesil fenaaa :D

    YanıtlaSil
  4. GDOlu yaratık hepsi yaa nasıl bücür nasıl hazırcevaplar :D

    YanıtlaSil